פרויקטי סייבר

Cyber6Gill

לפרויקטים נוספים

החברה והמוצר

CyberSixGill היתה חברת Startup צעירה כשהתחלנו לעבוד איתה. מאז הם כבר עשו אקזיט ונמכרו ל BITSIGHT האמריקאית. החברה פיתחה מנוע היודע לסרוק את ה Deep Web ואת ה Dark Web ולהביא משם מידע רלוונטי לארגון. למשל: פרטי כרטיס האשראי של המנכ"ל מוצעים למכירה; הרשאות כניסה ל Active Directory של הארגון פורסמו וכד'.

מטרת הפרויקט

From High Touch to Low Touch – להוכיח שלקוח סטנדרטי מסוגל לקנפג את המוצר לבדו ללא עזרה של ה CS.

האתגר

תהליך הקינפוג של המוצר היה ארוך ומורכב. בין היתר כי יש להזין המון נתונים על הנכסים של הארגון (שמות, כתובות IP, מספרי כרטיסים, שרתים, מחשבים …). כדי לסבך את הסיפור, לא כל לקוח צריך להזין את כל הפרטים אלא רק את הנכסים החשובים לו. זאת ועוד, ממשקי ההזנה היו ממשקים שפותחו במהירות עבור משתמשים מומחים (מהנדסים בחברה שעשו את ההתקנות הראשונות אצל לקוחות הבטא של המוצר).

זה יצר מצב שרק אנשי ה CS ביצעו קינפוגים, וככל שהחברה הצליחה, גדלה וצברה לקוחות העומס על אנשי ה CS הלך וגדל. במלים אחרות הקינפוג לא היה מוכן ל SCALE הנדרש בפריצה הגדולה שהיתה צפויה.

 

ה CPO של החברה, גבי רייש, הציע למנכ"ל לבצע נסיון קצר לבניית ממשק Self Serv לקינפוג. המנכ"ל שלא האמין שזה אפשרי הבטיח שאם גבי יוכיח שאפשר, הוא יתקצב לו צוות פיתוח נפרד רק לנושא הזה.

וכך נכנסנו לתמונה.

תקציר מנהלים

תקציר מנהלים

עבור לקוחות ראשונים, אנשי ה CS קינפגו את המוצר. הממשק היה בהתאם פנימי ומיועד למומחים. כשגדלה והצליחה החברה זה יצר עומס והפך לחסם ל Scale.

התרגלו למורכבות של התהליך ונדמה היה לכולם שלקוח לא יכול לעשות את זה.

 

עד שה CPO החליט לבצע מאמץ מרוכז לבדוק אם אפשר אחרת.

 

בוצע Design Sprint ותוך שבועיים בנינו אב טיפוס בפיגמה שכלל אשף גמיש שכל לקוח סביר יכול להשלים בקלות.

התמונות בעמוד הזה הן לא ממסכי האשף אלא מסכי המערכת שאפיינו ועיצבנו במהלך השנה שלאחר מכן (ראה הסבר למטה)

התהליך שביצענו

Group 1707478609
Group 1707478739 (1)
Group 1707478819 (1)

יום 1: ראיונות וניתוח

מכיוון שבפועל לא היו לקוחות שמבצעים קינפוג משמעותי ראיינו את אנשי ה CS שמבצעים את התהליך עבור הלקוחות ונמצאים איתם באינטראקציה בנושא.

מיפינו את גזלני הזמן ואת נקודות הכאב והחיכוך.

לאחר מכן קל היה להגדיר את המטרות והחסמים

01
02

גיבוש פתרון ובניית אב טיפוס

ביום השני של הספרינט אנשים הציגו השראות של תהליכי מורכבים שמשתמשים עושים לבד. הציעו רעיונות חדשים, בחרנו את טובים וגיבשנו קונספט מבוסס אשף גמיש.

 

בשבוע שלאחר מכן בנינו אב טיפוס בעבודה צמודה עם ה CPO ומנהל המוצר שהופקד על כך.

בדיקות שמישות

כרגיל ב Design Sprint, בסוף בדקנו. אבל כמו בראיונות המשתמשים הבודקים היו אנשי ה CS.

האמת שכאן היינו צריכים להתאמץ יותר לבדוק על לקוחות אמיתיים.

03

הפתרון

אשף גמיש

בסוף בנינו אשף (Wizard) גמיש. כלומר, כזה שלא חייבים למלא בו את כל הפרטים, אפשר ללכת קדימה ואחורה והחשוב מכל אפשר לעצור, ללכת לאסוף נתונים (למשל אקסל של רשימת כל ה IP של כל מחשבי החברה) ולחזור ולטעון אותו לאשף. 

האמת כולנו הפתענו מכמה שזה היה פשוט. 

סוף הסיפור

סוף הסיפור

הוכחנו בצורה חותכת שאפשר (אפילו בקלות) לתת ללקוחות לקנפג בעצמם את המערכת.

למרות זאת לא הוקצה צוות יעודי והאשף לא פותח, וזאת בגלל שצוות המוצר תעדף נושאים אחרים על פני הכנת החברה ל SCALE, כמו למשל הוספת פיצ'רים שיהוו יתרון יחסי מובהק וייצרו חסם כניסה (Moat) למתחרים. (האקזיט בהמשך מחזק את התחושה שזו היתה החלטה נכונה.)

ובכל זאת

הכימיה בין החברות והצוותים היתה כה טובה שביקשו מאיתנו עזרה במשימות המתועדפות גבוה יותר.

כך מצאנו את עצמנו כזרוע ה UX/UI של החברה, בהיקף של כחצי משרה לאורך כשנה. כל התמונות שאתם רואים בעמוד הזה הן תוצרים של אותה שנה.

בתום השנה גבי גייס לחברה מובילת UX/UI שהעברנו לה מקל והמשכנו לתמוך בה ובפיתוח ככל שהיה צורך.

 

מה הספקנו בשנה הזו?

  • אפיון ועיצוב מספר מודולים. חלקם חדשים וחלקם שידרוגים.
  • בניית Design System (כמעט על הדרך), תוך שידרוג הקו הגרפי, אבל בלי תהליך עיצוב קונספט גרפי חדש, אלא רק מתיחת פנים לקו הגרפי שהיה קיים עוד לפני שהגענו.
  • אפיון ועיצוב של מוצר ייעודי ל MSSP.
  • הגדרת Events למדידת הערך שמקבל המשתמש מהדשבורדים ועל הדרך שיטה להגדרת ה Events והתיעוד שלהם עבור מערכת ה Analytics.
  • לצורך זה אפילו הזמנו את מנהלת המוצר שהיתה אחראית על האנליטיקס להכשרות אנליטיקס פנימיות שערכנו עם יואב יחיעם (מומחה Product-Analytics מהטובים שיש בארץ).